Tenerife a sokszínűség szigete

Január végén 5 éjszakát töltöttünk el Tenerifén, indulás előtt 3 héttel vettük meg a repjegyet, foglaltunk szállást és autót.
London-Lutonból repültünk Tenerife déli repterére Wizzairrel, €145 volt a jegy 2 főre egy elsőbbségi beszállással, hogy tudjunk vinni kis bőröndöt.
Szállást az Airbnb-n foglaltunk életemben először. Egy egy szobás lakás volt közös medencével, számunkra ideális helyen a déli parton, a La Tejita strandtól 2 percre, közelben volt pár étterem, élelmiszerbolt. 5 éjszakára €332-t fizettünk. A legnagyobb baj az volt a szálláson, hogy apró pici hangyák voltak a konyhában és a fürdőszobában is. A tulaj hozott valami sprayt, ami ideig óráig jó is volt, de hamar megjelentek annak ellenére hogy mindent a hűtőben tároltunk és azonnal mosogattunk használat után. Emellett még voltak apró hibák is, például a kényelmetlen matrac, a papírvékony falak, vagy hogy nem lehetett az erkély ajtót rendesen bezárni. Mindent egybevéve életem első Airbnb-s élménye nem pont olyan volt, amilyet szerettem volna. Szerencsére a sok élmény és látnivaló, na meg a nyári idő kompenzálta ezt a dolgot.

Autót az Autoreisen cégtől béreltünk €85-t, ebbe benne volt a full insurance is. A reptéren egyszerűen oda lehetett találni, a bőrönd felvételnél ott sorakoznak végig a különböző autókölcsönző cégek. Pár perc alatt meg is kaptuk a kulcsot, elmondták hol áll az autó, eddigi legegyszerűbb és leggyorsabb élményem volt ilyen téren. A leadás is pontosan ilyen egyszerűen ment, oda kellett visszavinni az autót, ahol felvettük, át se nézték, csak kérdezték, hogy rendben volt e minden.

A látványosságokat ahova mindenképp el szerettünk volna jutni, otthon a Google Map-en bejelöltem magamnak, ez alapján osztottam fel hogy melyik nap hova menjünk.

Aki azt gondolja, Tenerife a tengerparton heverészéssel egyenlő, az óriásit téved. Ha hajlandó vagy magad mögött tudni a napágyakat, felejthetetlen programokban lehet részed.

_GPB1615

1.nap az Anaga-hegységet mentünk felfedezni, de előtte még megálltunk útközben San Cristobal de La Lagunaban, ami a második legnépesebb város a sziget fővárosa után. Talán amiatt is volt irtó nehéz parkolót találni, végül egy helyi élelmiszerbolt (Mercadona) parkolóját használtuk, ahol vásárolni kellett valamit az ingyenes parkolásért cserébe. A belvárost néztük csak meg, minket az Anaga-hegység vonzott, szóval rövid séta után indultunk is tovább. Itt érdemes felkeresni a Turisztikai Információs Központot (Centro de Visitantes, del Parque Rural de Anaga), ahol ingyenes térképet adnak a térségről, de árulnak részletes túratérképeket is, vagy tanácsot adnak hogy mit érdemes megnézni, melyik túraútvonal a legmegfelelőbb számodra. Csak egy percnyire a Turisztika Központtól kezdődik a legkönnyebben megközelíthető séta, kb. 45 perces körtúra, aminek a felénél csodálatos kilátás tárul elénk, mindenképp érdemes itt végigmenni. Ezt követően a hegyekből szépen legurultunk Playa de Las Teresitas partszakasz, ahová Afrikából hoznak sárga homokot, mivel Tenerifén mindenhol fekete homok van a vulkán miatt. Visszafelé még megálltunk Candelariában, ami egy nyugodt kisváros az óceán partján, egy rövid sétát itt is érdemes tenni a naplementében.

2.nap első állomása La Orotava volt, egy igazi autentikus település. Hihetetlen volt, ahogy az autópályán átfordultunk a déli oldalról a teljesen zöld északi partra. Mintha egy másik sziget lett volna, míg a déli part teljesen kopár, hatalmas szakadékokkal és nagyon gyér növényzettel, ami kimerül néhány kaktuszfélében és szárazságtűrő fűcsomóban, addig az északi parton minden zöld volt, rengeteg pálmafával amik mellett különböző színes virágok ékesítették a tájat a Teidével a háttérben. Számomra ez a kisváros volt a legjobban magával ragadó. Parkolni könnyen tudtunk ingyenesen az utcán, a belvárostól pár perc sétára. La Orotava egyik fő látnivalója a Casa de los Balcones, ami a tipikus Kanári-szigetek építészeti megoldásait mutatja be a fa erkélyekkel, trópusi növényekkel zöldellő kis udvarával. A belépés €5, szerintem érdemes megnézni, ottjártunkkor rajtunk kívül még hárman voltak, szóval ideális azoknak, akik nem szeretik a tömeget.

Miután felhagytunk La Orotava meghódításával Icod De Los Vinosba autóztunk, hogy megnézzük a sziget egyik legismertebb látványosságát, az 1000 éves sárkányfát. Ingyenes parkolásra itt is volt lehetőségünk, a bejárattól nem messze. €5 a belépő, de ha nem akarsz érte fizetni sem kell lemaradnod az élményről, ugyanis ha a bejárat mellett leparkolsz és tovább sétálsz felfelé az utcán a belváros főterére, ugyanolyan szuper panorámát kapsz ingyen, mintha bementél volna. Itt kóstoltuk meg egy helyi árusnál a tenerifei banán lekvárt, szerintem elég annyit hozzáfűzzek, hogy nem üres kézzel távoztam a boltból. Nagyon ízlett, szerintem tökéletes lesz palacsintával vagy akár magában.
Napunk utolsó állomása Garachico volt, ami a természetes medencéjéről híres. Számos ilyen hely található még a szigeten, Priscinas naturales néven. Ezek a medencék olyan területek, melyekbe a tengervíz illetve óceánvíz mindenféle emberi beavatkozás nélkül képes  beszivárogni, és éppen ez az amitől egyedi látványban lehet részünk. Persze az emberi kéz által alkotott lépcsők a kényelmet szolgálják, mégis elmondható hogy ezeket a medencéket természetes formájukban tekinthetjük meg. A napot egy helyi vendéglőben zártuk, majd egy óra alatt visszaautóztunk a szállásra a déli partra. A szigeten majdnem végig körbe megy az autópálya, de van egy szakasz ahol nincs, emiatt lassan lehetett haladni a hegyi szerpentines utakon.

3.nap a sziget legnyugatibb pontját mentünk megnézni, a Punta de Tenot, ahol a világítótornyot szerettük volna szemügyre venni, de sajnos ez nem sikerült. Aki ide készül jó ha tudja, hogy személyautóval csak reggel 10-ig vagy este 7 után lehet az errefelé vezető utat használni. A közte levő időszakban csak taxival vagy busszal lehet közlekedni. Busz a falu, Buenavista del Norte központjából indul minden órában, €1 a jegy. Idő hiányában mi erre nem akartunk ilyen sok időt szánni, úgyhogy indultunk is tovább Mascaba. Az ide vezető út nagyon szűk, szerpentinekkel tarkított, a panoráma végig lenyűgöz. Óvatosan kell közlekedni, főleg ha busz jön szembe, ami csak sokadig próbálkozásra tudja bevenni az éles kanyarokat. Az út számomra sokkal nagyobb élmény volt, mint maga a falu, nekem túl túristás volt, ahol a helyi árusok mindenféle souvenirt próbálnak eladni jóval magasabb áron, mint más hasonló településen. Pihenésképp leültünk egy kávéra, amit utólag jobb lett volna kihagyni, így cappucinot még életemben nem láttam csinálni. Egy literes kancsóba már előre lefőzött híg filteres kávé volt, amiből öntöttek egy adagot a csészébe, végül tejszínhabot fújtak rá és voalá kész is a cappucino.

Masca után Los Gigantesbe mentünk, ahol az óceánból derékszögben kiemelkedő magas, rozsdabarna sziklahegyek lélegzetelállító látványt nyújtanak. Parkolni a Lidl parkolóját használtuk ingyenesen, az üzletben rákérdeztünk, de csak annyit mondtak zárásig menjünk el, mert a parkolót bezárják. Pár perc sétára innen található egy másik természetes medence, Piscina natural de Puerto Santiago, amit az óceán és a hullámok töltenek meg. A korai esti órákat Costa Adején töltöttük, ami az egyik leggyakrabban látogatott hely, rengeteg szállodával és vendéglátó egységgel.

4.nap a Teidet hódítottuk meg, ami nem csak a sziget, de Spanyolország legmagasabb hegye a maga 3718 méteres magasságával. A Teide csúcsára kizárólag engedéllyel lehet felmenni, melyet előre be kell szerezni. Enélkül csak a felvonó felső állomásáig lehet feljutni, a szükséges papír nélkül innen nem engednek tovább. A felvonóra is érdemes előre hegyet venni. Mi csak a Roques de Garcia különleges sziklaformációit néztük meg, ami a Teide Nemzeti Park egyik leglátogatottabb helye. A közelében egy parkolót építettek ki, ahova számtalan turista érkezik autójával. Naptej használatát erősen ajánlom, ottlétünkkor 18 fok volt enyhe széllel, én naptej használata mellett is megpirosodtam az arcomon. Az út túloldalán van egy kis kávézó és mosdó szükség esetén. Ezt követően a Teide lábánál levő Vilaflor nevű faluban álltunk meg egy finom házi készítésű tiramisura,  majd a nap hátralevő részét a szállásunkon, a medence mellett töltöttük.

Utolsó napunkra a természet hihetetlen ereje eléggé rányomta a bélyeget, már reggel eléggé fújt a szél, de délutánra akkora homokvihar alakult ki, hogy alig lehetett látni.  Costa Adejebe a Siam Mallba mentünk, ahol nagy örömömre óriási akciók vártak. Innen még átmentünk Los Cristianosba, ahol a Playa de las Vistas partszakaszon sétáltunk egyet. A hatalmas szél miatt itt már homokot is nyeltünk.

Lett volna még 3 hely ahova jó lett volna eljutni, de idő szűkében nem volt rá lehetőség.
Leírom hátha másnak jól jön, az egyik a Barranco del Inferno, ami Tenerife egyik legjobb és legnépszerűbb túraútvonala, a másik a Paisaje Lunar, Villaflor mellett, ami számomra egy igen különleges természeti látványosság és végül a Finca las Margaritas, ami egy hatalmas nagy sátor banánültetvényekkel. Sajnos erre az utolsó nap véletlen találtunk rá és nem voltak nyitva.

Összegezve ezt a hetet, nagyon jó volt, sok mindent láttunk, de lett volna még bőven mit felfedezni. Tenerife számtalan csodát és látnivalót rejt, éghajlatának köszönhetően minden évszakban ideális úticél, legyen szó pihenésről vagy aktív nyaralásról.
Érdemes autót bérelni a könnyebb és gyorsabb közlekedés érdekében, mi 800 kilométert tettünk meg ezalatt a pár nap alatt. Az autópályák díjtalanok, a nagyobb városokban nehéz a parkolás, de megoldható. A szállásunktól a legtávolabbi levő pontra is el lehet jutni másfél óra alatt, szóval szerintem bárhol érdemes szállást keresni.