Last minute út Prágában

A prágai kiruccanásunk még február legvégén volt, pár nappal előtte találtuk ki, hogy menjünk valahova, mert lett 3 egymást követő szabadnapunk, ami nálunk egyet jelent azzal, valahova menni kell.

Minek után tényleg hirtelen jött ez az utazás, sok idő nem is volt rá készülni, de igyekeztem kihozni ígyis a maximumot a szervezésből.

Reggel 10-re már Prágában voltunk, London-Lutonból másfél óra volt a repülőút. A reptéren vettünk 90 perces jegyet a tömegközlekedésre 32 cseh koronáért, ami korlátlan átszállást biztosít, majd a 100-as busszal elmentünk a Zlicin nevű metrómegállóig, ami egyben végállomás is, majd innen a Karlovo namesti nevű megállóig. Nagyon jól ki van írva minden, teljesen egyértelmű, jól használható a prágai tömegközeledés. Első állomásunk a Vyšehrad városrész volt, ahonnan csodálatos kilátás nyílik a Moldvára és a városra, továbbá itt található a Szent Péter és Pál templom is. Ez a központtól kicsit távolabb esik, de mindenképp javaslom akinek van ideje ide is menjen el. A belváros felè haladva a folyó parton megnéztük a Táncoló Házat, ami a modern épületek közül a leghíresebb, elsétáltunk a Nemzeti Színház mellett, megnéztük Franz Kafka látványos és lenyűgöző mozgó szobrát, majd miután lepakoltunk a szállásunkon, az óváros hangulatos, szűk utcáit kezdtük el bejárni. Elmentünk a Venczel térre, láttuk a Lőportornyot, az Óvárosi téren a Tyn templomot és az Orloj toronyórát, a Spanyol zsinagógát, a Kafka emlékszobrot.

Másnap megnéztük a Moldva túlpartján fekvő Petrin dombot, az Újezd nevű megállóig villamossal mentünk, innen siklóval vagy gyalogosan lehet megközelíteni a Petrin kilátót. A siklóra nem kell külön jegyet venni, érvényesek rá az átlagos prágai tömegközlekedési jegyek. Mi 60 perces jegyet vettünk, ami bőven elég volt arra hogy átszállással egy jegy áráért feljussunk a prágai “Gellért-hegy” tetejére a szállásról. A Gellért-hegy kifejezést azért használom, mert Budapest és Prága nagyon hasonlít egymásra. A prágai Eiffel-torony után a vár felé kezdtünk el sétálni, mely komoly vizuális élményt nyújtott. A várfallal körbevett területre csak biztonsági ellenőrzés után lehet bejutni, szerencsére gyorsan ment, nem kellett várni. A kapun túl megcsodáltuk a pompás Szent Vitus Katedrálist, ami a város legnagyobb temploma. Sajnos zárva volt vasárnap, de kívülről is felejthetetlen látvány volt. Innen a Lennon falat mentünk el megnézni, amely John Lennon inspirálta graffitikkel és Beatles szövegekkel van tele. Nem messze található a Kampa parkban a benyomott arcú óriáscsecsemők szobrai, ami nekem elég érdekes látvány volt. A nap végén átsétáltunk a híres Károlyi hídon, ahonnan az óvárosba egy tüntetésbe csöppentünk bele.

Utolsó napra nem terveztünk semmi konkrét dolgot, a nap legnagyobb részét az óvárosban töltöttük, végigjártuk azokat a kis utcákat, ahol előtte még nem jártunk. Prága sétálós város, nincsenek távolságok, érdemes kényelmes cipőt választani.

Azzal aligha mondok újat, ha szeretnénk magunkba szippantani tipikus prágai életérzést, a helyi ételeket, italokat is ki kell próbálni. Errefelé egy jó knédli sörrel igazán autentikus választás, akár délben akár vacsora időben. Első este mi a Lokál (Dlouhá) éttermet választottuk, utólag is remek döntésnek bizonyult. Második este az U Zajíce étterembe mentünk, hangulatos, csendes pince étterem volt. Mivel vasárnap volt nem maradhatott el a rántott hús burgonyapürével, savanyúsággal kombináció.

Kipróbáltunk egy sör válogatást is, amiben hat különböző helyi sör volt.

A hatalmas kínálatnak köszönhetően Prágában nagyon könnyű szállást találni. Életemben először egy 5 csillagos szállodát foglaltunk, nem sokkal többért mint egy 4 csillagos lett volna. A Michelangelo Grand Hotelnek szuper az elhelyezkedése, kedves a személyzete, a szobái elegánsak és modernek, az árban benne levő reggeli pedig bőséges és finom.

Felsorolni is lehetetlen hogy mik azok a varázslatos prágai látnivalók, amelyek a cseh fővárosba örök emléket hagytak bennem, egy biztos, bármikor szívesen visszatérnék.

Nagyon tetszettek a műemlékek parádés felhozatala, szűk, a hangulatos óvárosi utcák, a felújított épületek, a hatalmas választék éttermekből és a macskaköves utcák.

Összességében ez a 3 nap elégnek tűnt ahhoz, hogy lássuk a legfontosabb nevezetességeket, belekóstoljunk a cseh gasztronómiába, megkóstoljunk néhány kiváló cseh sört.