Andalúzia, ahol már télen tavaszodik

Még február elején jártunk Andalúziában, fantasztikusan éreztük magunkat, jó volt a hidegből a 20 fokba csöppeni. Malagába repültünk, két szállásunk volt, mindkettő a semmi közepén az egyik Rondatól pár km-re, Hotel Ronda Moments, a másik pedig Antequeratól nem messze Cortijo Carrillo. Mindkét szállást ajánlani tudom, csillagtúrákhoz tökéletes.
Igyekszem olyan infókat írni, ami esetleg segítség lehet másoknak is, szóval lássuk:
Közlekedés: mi autót bérletünk a malagacar.com-tól, full cover biztosítást kértünk, elégedettek voltunk velük, magasabb kategóriás autót kaptunk, mint amit rendeltünk. Sajnos mi egy gyorshajtást begyűjtöttünk, szóval óvatosan. Az autópályák egy része ingyenes, a fizetős pályákat AP-vel jelzik. Szerintem nem éri meg a fizetős, mert drága. Mi egyszer rámentünk, de megbántuk. Az utak hihetetlenül jó minőségűek, mindegy milyen alsóbb rendű útra mész, nekem ez nagyon tetszett.
6 napba ezek fértek bele:
Ronda: kis ékszerdoboz, parkolni a belvárostól 10 percre ingyenesen volt lehetőség a Plaza San Crostobalnal. A belvárosba nem éri meg bemenni autóval, szűkek az utcák, parkolni is nehéz, és fizetős. Leghíresebb látnivaló a Puente Nuevo híd, ami tényleg olyan mint egy képeslap.
_GPB7344

Mijas: amiket mi láttunk fehér falvakat, ez fogott meg a legjobban, érdemes pár órát itt eltölteni. Hangulatos kis szűk utcák jellemzik a helyet.
Setenil de las bodegas: számomra túl van értékelve, érdekes látvány, de pluszt nem adott. Egy sétát és egy kávét megér.

Sevilla: mi a város szélén ingyen parkoltunk, véletlenül találtuk ezt a helyet, az utca neve Calle Ruben Dario ahonnan busszal mentünk be a városba, a buszjegy €2.80 volt 2 főre egy irányba. Sevilla szuper város, nekünk egy nap jutott rá, ami nagyon kevés idő, ide egyszer még biztos vissza megyünk. Ezeket láttuk: Las Setas De Sevilla, Sevilla katedrális, Plaza De Espana, Parque De Maria Luisa, Alcazar. Itt megjegyezném, hogy minden hónap első hétfőjén €1 a jegy, de előre meg kell venni online. Mindenképp megéri ezt kihasználni, aki ekkor jár itt, mert amúgy €10 felett van a belépő egy főre.
El Caminito Del Rey: online előre vettük meg a jegyet, 3 héttel indulás előtt. Lehet választani túravezető nélküli és túravezetős jegyet, szerintem felesleges a vezető, jobb a saját tempódban haladni. Fantasztikus élmény volt, aki a környéken jár ne hagyja ki.

_GPB7444-Pano
Cordoba: itt is sikerült ingyenesen parkolnunk a Avenida Fray Albino sugárúton. Cordobaban minden gyalog távolságra van, nem használtunk semmi tömegközlekedést. Mi itt a cordobai mecsetet néztük meg, a helyszínen vettük meg a belépőt, ami €10 volt, nagyon megérte bemenni, nem volt tömeg. Ebédelni a Mercado Victoriaba mentünk, amit a cordobai származású szállásadónk ajánlott. Szuper hely volt, teljesen helyi lakosnak éreztük magunkat, egy jó hangulatú piac volt, jobbnál jobb kajákkal.
Granada: parkolni az Alhambra melletti parkolót használtuk, egy órára €7 volt. Óriási volt a tömeg, viszont meseszép. Mikor mi kezdtük el ide nézni a belépőt egy hónappal előre már a rendszer azt jelezte, hogy minden jegy elfogyott, aztán pár nappal később mikor megnéztem volt pár, egyből le is csaptam rá, nem érdemes első próbálkozásra feladni a jegyvásárlást. A Nasrid Palotába 12 órára volt belépőnk, mi már 11 előtt ott voltunk, ami elég idő volt, hogy előtte megnézzük a General Life-ot és az Alcazabat. Ebédre a Mercado San Agustinba mentünk, napi menü €9.95 volt, két fogás itallal. Isteni tengeri herkentyűket ettünk, olcsó volt és finom. Ezt követően felsétáltunk a Mirador San Nicolasig, ahonnan csodás a panoráma az Alhambrara. A nap végén az Albaicin negyed szűk kis bazáros utcáin sétáltunk.
_GPB8831-Edit
Malaga: utolsó napunkat töltöttük itt, mivel innen repültünk. Ez volt a legtúristásabb város, ahol jártunk. Nagy volt a tömeg februárban is, és drágábbnak is tűnt mint a többi város.
Spanyolország nem csak nyáron kiváló desztináció, hanem télen is. Nem lehet panaszkodni az időjárásra, egyszer sem esett, végig 20 fok felett volt az idő. Korán reggel hűvös volt, de utána hamar felmelegedett. Összesen 1200 km-t mentünk, rengeteget mászkáltunk, fárasztó volt, de ha újra mennénk sem tervezném máshogy, csak jobban figyelném a sebesség korlátozó táblákat. Akkor mostmár beszéljenek a képek.